SKRIVET: 2010-08-07, kl 23:03:36 | PUBLICERAT I: Allmänt

Bitterfittan

Idag är jag en bitterfitta, bitterfitta alá Linda Skugge. Sitter och tycker synd om mig själv, sysslar med självömkan och tänker på allt roligt alla andra gör nu som inte jag kan vara med på. Så jag tänker göra en klagolista, skriva upp saker som jag tycker känns surt just nu- förhoppningsvis känns det mycket bättre när jag fått dem ur min numera "icke bantande kropp".

-Just nu vill jag vara 18 igen eller 20 oxå för den delen. Sommarflörta, dricka drinkar 7 dagar i veckan och dansa så svetten rinner och skoskaven blöder.
-Jag vill kunna gå ut spontant, inte planera flera veckor i förväg.
-Jag önskar att vi tagit vara mer på den här sommaren, rest runt i Sverige lite. Istället har B jobbat häcken av sig medans jag och Elton hängt i lägenheten.
-Jag har inte en enda dag legat på stranden i sommar. Inte heller tagit mitt "första" dopp än. Notera att det idag är den 7e augusti.
-Jag önskar att min kropp såg ut som den gjorde innan jag blev gravid. Och nu menar jag inte viktmässigt. Utan mer vara så välskapt som den var innan, utan sprängda blodkärl på benen och bristningar på magen.
-Jag är bitter över att jag är den enda som hurrar när det regnar- det lindrar ju iallafall ångesten av att sitta inne 7 kvällar i veckan. (Tycker faktiskt att det känns bäst när kiddo får sova i sin säng så ofta som det går, vagnen är ett bra komplement, men inte allt för ofta)
-Jag är bitter över att jag denna sommar kan räkna mina fyllor på en hand. (Ansvarsfull mamma?)

Ne, redan nu känns det bättre, nu är jag nästan bitter över att jag sitter här och klagar. Min mini familj är ju trots allt friska och mår bra. Men men- ibland dyker hon bara upp- den där BITTERFITTAN, å då tänker jag låta henne få tala, åtminstonde en timma eller två. Sen är hon inte välkommen mer. The End.

V.S

/C


*Carro o Elsa*

såg inte din kommentar förens nu.. (konstigt) haha! neej mitt vita kök blir nog finare ;) hihi





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: