SKRIVET: 2010-08-13, kl 20:14:15 | PUBLICERAT I: Allmänt

I like mum´s.

Jag har kommit på massa smarta saker med att vara mamma. Check it out.

1. Gratis make up. Du behöver aldrig oroa dig för hur du ska lägga ögonskuggan kring ögonen- de där svarta ringarna som aldrig försvinner funkar ju perfekt som den där sotade make up trenden.

2. Oroa dig aldrig för att du missar något här i världen. Vi är ju i princip uppe dygnet runt, de inte vi vet, ÄR INTE VÄRT ATT VETA!

3. Vi behöver sällan ta tag i det där jobbiga momentet med att duscha. Att vara en hormonfylld mamma med en hyperaktiv bebis får varenda svetttsäck i kroppen att gå på högvarv. Man är ju blöt 24/7, som om att man precis klivit ur duschen.

4. Äta? Jag skulle vilja påstå att vi mammor hamstrar. Jag har lyckats hitta både ersättning, mat, gröt och fruktpureér på min kropp. Blir ingen mer storhandling i det här hushållet- hädanefter äter vi från min kropp!

5. Beach-10 eller -11 oxå för den delen? Nej nej, vi kan inte bli smala! Vad ska då våra små änglar vila sina små trötta kroppar emot- mjukt och gott ska det vara. Muskler och trimmad mage får helt enkelt vänta tills liten bebis slutat sova på sin mamma!





GO O GLAD, KEXCHOCKLAD.

/C


Emelie

Härligt med MYS trots sjukdom.. <3 Tänker på er och hoppas ni kryar på er!



PUBLICERAT: 2010-08-13, 21:53:53 | URL: http://emeliemelker.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: