SKRIVET: 2010-12-14, kl 10:14:19 | PUBLICERAT I: Allmänt

Vinterdäck

Till vagnen- YES or NO. Vår vagn (Bugaboo Cameleon) är nästintill omöjlig att promenera med i snökaoset som varit. Man får slita, dra och ploga fram som en idiot. De små svirvelhjulen (som annars är gudomliga) är just nu min största fiende. Det är en mardröm verkligen. Så jag föreslog för B att vi skulle låna ett par för att kolla om det är värt att lägga ner 1000:- på ett par. Väl sagt- nu har vi lånat Josses däck, satt på dem på vagnen och promenerat. Lägesrapport: Vagnen blir groteskt ful, ser mer eller mindre ut som en liten traktor, svårtstyrd och tung. Men... Man slipper slita i vagnen eller använda all sin kraft för att komma fram. Man tar sig igenom lite tjockare snö på gator där det inte är så bra plogat vilket ju är en himla fördel. Så frågan är ju nu- är det värt så mycket pengar eller ska vi bara stå ut denna vintern?



/C


Emelie & Melker

Förvissor har ni ju mindre svirvelhjul än oss, men jag tycker att det funkar om man låser dem! Och dessutom är det ju nästan bara de dagarna de har snöat rejält som det är jobbigt, i övrigt är det ju lätt på det plogade..

Så jag hade nog skitit i de 1000:- och låst däcken! :)



PUBLICERAT: 2010-12-14, 10:31:12 | URL: http://krakelspektakelgossen.blogg.se/
*Carro o Elsa*

svårt! ta bilen när det snöat så sparar ni dom pengarna ;) snön är snart bort :P


Josefin.

Jag skulle köpa ett par. Visst jag använde inte mina förra vintern. Men jag är ju lite pucko. Det blir rost på små hjulen i fram har jag hört, lätt. O sen kan man förstöra hjulen i fram. Inte hjulen men där hjulen sitter fast. Svårt att förklara, haha. Men visst fan blir den tung o svårkörd. Men jag har sett ett par i stan här som har vinterhjul på sina o det ser inte tokigt ut. Ser ju nästan mer tokigt ut o ha "sommarhjul" på vintern;-)



PUBLICERAT: 2010-12-14, 11:03:19 | URL: http://meandmykiddos.blogg.se/
Ida

Att ha en liten traktor är rätt bra ;-)väldigt inne ute på schlätta :-) din vagn är ju liten och smidig ändå (beroende på vad man jämför med...hehe)


emelie

kolla tradera =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: