SKRIVET: 2010-08-11, kl 20:48:48 | PUBLICERAT I: Allmänt

Barnvagnsrecension

Ni som känner mig vet att jag bytt vagn ett flertal gånger då jag inte varit nöjd. Här kommer en liten recension ur mitt perspektiv. -Alltså vad jag gillar och inte med följande vagnar. Sätter betyg (skala 1-5) och visar de pris som vi betalade.

Crecent m300. 3200:- Betyg 3. Har egentligen inte så mycket att säga om den här vagnen då vi aldrig använde den då Elton fötts. Köpte den i v14 och sålde den bara några veckor efter då den inte var tillräckligt trendig enligt mig själv:-) Fördelar: Lätt och smidig, bra pris, många smarta funktioner. Nackdelar: Inte snygg nog.



Bugaboo Cameleon. 10250:- Betyg 4. Modefluga, Barnvagnarnas Rolls Royce enligt många. Men saknade flera viktiga delar enligt mig själv. Fördelar: SNYGG! Stor liggdel, lätt och otroligt lättkörd. Nackdelar: Dåliga stötdämpare, ingen promenadvagn, liten sittdel och högt pris.



Urban Jungle 8700:- Betyg 4,5. Min absoluta favorit hittills. Så härlig att köra med sina grymma egenskaper. Vagnen har egentligen det mesta som jag frågar efter. Fördelar: En dröm att köra, lätt, shysst design, bekvämt ställbart handtag. Nackdelar: I fullt liggläge då man har sittdelen på tippar vagnen lätt då den blir baktung. Barnet kan endast sitta bort vänt från dig.



Bugaboo Bee+. 5900:- Betyg 3,5. Nuvarande vagn. (Till salu)Grym shoppingvagn. Tar ingen som helst plats. Fördelar: Kompakt vagn som har det mesta man frågar efter vad gäller en sulky. Cool design, fjäderlätt. Nackdelar: Överpris, komforten är inte den bästa.



Brio GO. 6500:- Betyg 5. Min nuvarande vagn. Fullkomligt älskar den och hoppas fortfarande på att den inte kommer göra mig besviken. Fördelar: Underbara köregenskaper, en fjädring att dö för, stabil och lättmanövrerad. Übersnygg design, här har Brio verkligen lyckats. Nackdelar: Har faktiskt inte hunnit stöta på några än.


/C


Fanny

Haha du är för rolig du Chris!

Undrar just hur många vagnar in total som Elton kommer ha under barnvagnstiden? =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: