SKRIVET: 2010-08-07, kl 20:39:45 | PUBLICERAT I: Allmänt

Dop

Från ett dop denna Lördag, till en namngivningsfest på Fredag, till ett eventuellt Dop i September. Vi hade ju från början bara tänkt att ha namngivning för lilleman, men efter dopet idag kände jag att jag nog vill ha ett Dop iallafall. Jag och Bekim tillhör inte samma religion och det var väl därför det egentligen inte kändes riktigt rätt med ett Dop i en kristen kyrka. Men vid närmare eftertanke så är det ju faktiskt upp till Elton att bestämma själv vad han vill tro på när han blir äldre. Varken jag eller B är ju troende. Vid mötet med prästen tänker vi istället välja att man pratar om familjen, vänner och kärleken, istället för Gud och Jesus. Självklart kommer de ju finnas med, men vi vill inte att det tar över. Sen vill vi ha sång, finns en viss fadder, hon vet vem hon är som kommer att få framföra en sång. Därefter blir det en festlig motttagning. Tror vi skippar det där med kaffe & tårta utan kör lite smårätter samt öl & vin. B är fortfarande lite tveksam, gillar inte riktigt den där grejen med kyrka och präst, men jag ska nog konvertera honom över till min sida! :-)

Bilder från idag. Sista bilden är på Eltons farbror&kusin.

Hoppas ni alla har en kanon skön Lördagkväll! Som vanligt sitter jag hemma med kiddo (som nu sover). Pappan jobbar som vanligt! Börjar nästan känna mig en aning bitter. Skönt att det snart är över med ensamma kvällar!

/C


Linda

Vilket fint kort på dej och Elton :) Ni är så fina så!


Jossan



PUBLICERAT: 2010-08-08, 02:15:31 | URL: http://zemren.blogg.se/
Ida

Vi ska ha dop för Keenyah och jag och D tillhör inte heller samma religion men tycker det är en vacker tillställning och vi kär fest efteråt med mat, alkohol, kaffe, tårta etc etc etc :D Hon ska döpas med en annan flicka och de e barn som sjunger på dopet och barn som håller i dopvattnet sen kommer de ju givetvis psalmer och liknande men de blir så när man döpr i en kristen kyrka :D



PUBLICERAT: 2010-08-10, 21:24:28 | URL: http://snorpaan.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: