SKRIVET: 2010-08-11, kl 19:40:13 | PUBLICERAT I: Allmänt

Hormonmonster

Idag på BVC frågade jag sköterskan om när mina hormoner skulle härjat klart i min kropp och bege sig därifrån. INGEN ANING fick jag till svar. Vem har svaret? Hur länge ska jag behöva känna mig som en klimakteriekossa eller någon som konstant har feber. Min kropp eller min temperatur har totalt ballat ur. Det är inte mycket som krävs längre innan svetten hand i hand med sminket rinner ner för mitt ansikte. Fem minuters promenad och problemet dyker upp. Vallningar ska vi inte tala om- kan sitta i soffan och helt plötsligt bara kasta mig upp, öppna upp balkongen och stöna av frustration. JAG KVÄVS!!! DET ÄR SÅ VARMT!!! Och detta utan att helt ha ansträngt mig. Kommer jag någonsin bli normal igen eller är det såhär alla mammor har det- i så fall, varför var det ingen som berättade det här för mig?

Jag konstaterar iallafall på egen hand att det är mina hormoner som spökar- så smart är jag! Däremot var jag säker på att dem skulle rusa ur min kropp den närmsta månaden efter att jag fött- se så fel man kan ha.

/C



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: