SKRIVET: 2010-08-19, kl 21:29:15 | PUBLICERAT I: Allmänt

Många tankar

På en och samma gång nu. Dopet pratar vi om varenda dag, vi vill verkligen att det ska bli en perfekt dag för oss som familj men också för våra gäster. Idag har vi iallfall troligtvis hittat lokal att vara i- hoppas bara att den går att dekorera sså att jag blir nöjd:-) Bekim är inte lika kräsen och petig som jag,- så behöver nog experthjälp för att få till det. Å nu har vi oxå äntligen hittat rätt bil- har ju lånat mammas ett tag nu- men nästa vecka då får vi vår egen. Blev en hedelig Volvo bil, V50- så nu är det bara villa och vovve kvar. Och på tal om villa- jag och Bekim börjar på allvar nu lägga upp en plan för att inom en inte allt för lång framtid kunna skaffa oss vårt eget hus, vore så härligt med stora öppna ytor, trädgård- och slippa grannar. Helst ska det vara en gammal trävilla, tvåplans, som vi målar helvit- stilen utåt sett får gärna vara nått i stil med 50tal lr liknande. Inuti däremot ska det vara toppmodernt, blandat med loppisfyn och antikviditeter. Ljust och härligt. I dagsläget får vi leva på drömmen- men om något år ska den förverkligas.

Sen har mamma börjat snacka om att vi nog snart borde börja tänka på kiddo numero dos. Galen kvinna i mina ögon, men hon har en poäng i det hon säger. Mellan mig och min bror är det bara 16 månader och hon säger att det var alldeles underbart att ha barn så tätt. Vi hade alltid varandra, lekte ihop, åt ihop, sov i hop- ja vi gjorde i stort sett allt tillsammans. Hon behövde sällan aggera lekmamma, utan kunde sköta sina "sysslor" i hemmet utan att ha ungar hängandes i hasorna- VI KLARADE OSS JU SJÄLVA- VI HADE VARANDRA. Och när hon säger det här, det är då jag börjar funderra, eller snarare vi- tusan, det hade ju varit skönt, jag menar, att inte alltid vara "behövd i leken". Att barnen kan roa varandra. Jag menar, jag som bara velat ha ett barn kommer ju med största sannolikhet alltid behöva leka med Elton, se till att han har någon att leka med och aktivera honom- han lär ju bli uttråkad annars. Med syskon? NJET. Bekim är jättesugen på en till redan, jag är inte riktigt där han är om man säger så. Vi får väl helt enkelt se vad framtiden utvisar.

Annars har det varit en mycket mysig vecka, med ganska mycket ensam tid, eller tid utan mina pojkar. Har haft hela två kvällar denna veckan som jag hittat på saker med mina vänner, mycket behövligt! Sen har vi försökt jobba lite på romantiken oxå- haha, har inte gått så bra, men vi lyckades prestera lite iallafall.- Jag gav B en stor bukett med 20 rosor i och förklarade ur Eltons synvinkel vilken fantastisk pappa han är:-) Och Bekim skrev en ursöt lapp och hängde den på badrumsspegeln där det stod många vackra ord- härlig start på dagen. Men ah, mycket mer än så har det inte blivit- ett steg i taget. :-) Inte alltid så lätt att vara förälder dödstrött o sen behöva jobba på sitt förhållande samtidigt. För hur bra vi än har det nu så krävs det alltid underhåll- man får aldrig börja ta varandra för givet och sluta bry sig. BIG NO NO!

Ne nu ska jag sluta skriva, blir väldigt mycket att läsa annars. Får fortsätta i morgon.




/C



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: