SKRIVET: 2010-08-04, kl 21:24:52 | PUBLICERAT I: Allmänt

Parenthood

Att vara mamma är det absolut bästa som hänt mig. Att titta in i mitt kiddos små bruna ögon får hela kroppen att bli varm- JESUS vilken kärlek man känner. Det finns absolut ingenting jag inte skulle göra för honom- han är en del av mig, han är min avkomma, han är MITT ALLT!

Men, det här med att bli förälder innebar en ganska mycket större omställning än vad jag någonsin kunnat tänka mig. Längre är vi inte Bekim & Chris utan Mamma & Pappa. Så i det här inlägget tänkte jag lista några av de största förändringarna jag upplevt under min tid som förälder.

TID Jag har aldrig varit en tidsoptimist, utan alltid kommit i tid, alltid tidigare än vad som egentligen behövts. Sån är jag! Nu?- Spelar ingen roll hur många timmar innan jag förbereder mig själv och mina killar- VI BLIR ALLTID SENA!

MAT Jag har ofta varit ganska noga med vad jag stoppat i mig, inte frossat i godsaker på veckorna, sett till att röra på mig o.s.v. Nu?- Äta? Haha, självklart äter jag, men när jag lyckas få tio minuter över att kasta i mig något då skiter jag blanka fasen i vad det är som får fylla min magsäck. Gurka, chips, knäckebröd, gamla rester sen tio dagar tillbaka eller Cola Zero- ja, inte fasen är jag kräsen längre. Här äts vad som bjuds på, gammalt eller nytt, spelar ingen roll- sålänge det mättar en stund är det fine för mig.

SEX Siffran 6 eller vad pratar vi om nu? :-O Jag menar faktiskt det där samlivet mellan två vuxna människor, MAKING LOOOOOOVE... Förut hände det när som helst, var som helst, hur som helst, när lusten föll en på helt enkelt , tid hade man ju alltid. Nu?-  Vad är ens SEX? Vad pratar vi om? Ne men helt seriöst, alla kanske inte upplever det här på samma sätt som jag, men enligt mig själv är det här något man numera nästintill behöver planera in. Och när det väl är inplanerat gäller det fasen att stick to the plans, så att ingen blir besviken. Väl igång försöker man stänga av allt vad blöjor, spyor, joller och hoppgungor är- nu ska vi bara vara vi... Att gå från mamma till älskarinna på några minuter (fort får det gå, lillen kan ju vakna) är inte alltid så lätt- därför lyckas man nästan alltid lite sådär halvsexigt försöka flika in (under akten) "Du älskling, jag måste bara berätta vad Elton gjorde idag- Stoppade du in nappen på honom förut? - Måste köpa overall snart, vad tror du vi ska ha för någon? - Förresten hur gick det på jobbet idag?" Men hur sexigt jag än försöker ställa de här frågorna så lyckas jag alltid bara få en stor suck till svar. Så för mig hör inte planering och momahood ihop. Behöver nog jobba lite mer på att få tillbaks den forna jag- iallafall när det kommer till nattliga eller inplanerade aktiviteter ;-)

SOCIALT LIV För mig är det Fredag hela veckan, Onsdag eller Måndag också för den delen. Därför upplever jag det jäkligt märkligt att mina vänner nu för tiden festar sju dagar i veckan. När jag ringer och erbjuder det enda jag har att komma med (film, middag o bebisgos) så får jag ofta till svar... "Oh det låter jättemysigt men ikväll ska vi ut- en dag i veckan kanske?" Veckan? Vadå veckan? Idag då? Kollar Iphone------------ LÖRDAG! Aha, då förstår jag...

MIN GARDEROB Förut var jag en riktig fashionista. Spenderade tusentals kronor varje månad på att fylla mina garderober med godbitar som skor, kläder, skarfar och väskor. Ett riktigt modelejon som hängde på de flesta trender. Nu?- Mode? Trend? Leggings och tunnika- någon? FY FAN rent ut sagt! Jag har helt tappat stilen, kör på bekväma saker som döljer skavankerna efter en tio månaders lång graviditet. BORING. Nu lägger jag iställer pengarna på kläder till Elton- till och med han har coolare kläder än jag just nu. Tur iallafall att det finns någon här i familjen som lyckas hålla stilen.

TELEFONEN Var min bästa vän tidigare. Fanns ingen eller något som var så viktig som den. Inte heller fanns det ett samtal eller ett SMS jag inte besvarade inom radien av 4-8 sekunder. Alltid tillgänglig, alltid både ljud och vibration på, aldrig längre bort än en armlängd ifrån mig. Mig kunde man alltid nå. Nu?- Ett ont måste. Tar plats, väsnas och stör. Ljudet är sällan på, den är numera bosatt i skötväskan och att ringa upp missade samtal eller besvara SMS- phuu... Det tar ju massa tid. Ne vill man ha tag på mig fort hittar man mig säkrast på Facebook, mail eller hemma i min lägenhet, knacka på eller skicka brev funkar alldeles utmärkt. Sån är jag.

Det här är bara några av alla de notifications jag har gjort under mitt 4 månader långa mammaliv.
Hur ser det ut för er?



Sådann mor- sådan son.

/C


Emelie

Åh va fina ni e!

Ser att Elton har halsband på sig, funkar de bra? Melwin fick 3 st i dop present men jag har inte vågat ha på honom de än, men kanske ska testa då:)



Har samma body till melwin, såå fina färger:)



PUBLICERAT: 2010-08-04, 22:23:02 | URL: http://emelieidafriberg.blogg.se/
Emelie

Haha garvar som en gris här i sängen! Du är klockren! :)



PUBLICERAT: 2010-08-04, 23:13:43 | URL: http://http:/
Fanny

Du är en sån cool mamma Chris =)




*Carro o Elsa*

Du borde bli författare CHRIS :)

o gud va ja känner igen mig i din text ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: