SKRIVET: 2010-07-23, kl 15:36:29 | PUBLICERAT I: Allmänt

Hur stort värde har egentligen pengar?

Lillkiddo har precis somnat in här brevid mig. Hans LCHF mamma ligger och knaprar nötter samtidigt som hon funderar på det där med pengar...
Bekim sliter häcken av sig just nu, han har 4 veckor semester från sitt vanliga arbete men jobbar under sommaren som bartender- jourbartender skulle jag vilja kalla det. 6-7 dagar i veckan och upp till mellan 12-16 timmars pass- killen gillar det, klagar inte alls- fin fint kan ju tyckas. Men patetisk som jag är tycker jag att det är ganska beiget. Egentid i all ära- eller i mitt fall, egentid med lillkiddo (för så mycket ensam det är jag inte), men "egentid" alla kvällar i veckan- njaa... Ett "icke" världsproblem enligt mig egentligen, men fy fasen vad det suger att vara hemmafru. Det enda som faktiskt gör det värt det är väl just det där med pengarna. För pengar rullar in som de ska- det går bra nu- MEN- till vilket värde? Att vi ska vara ifrån varandra hela sommaren- ja jo tydligen! En ensam mamma är en stark mamma och det är just precis det jag ska vara- lillKIDDOS STARKA MAMMA! Tillsammans ska jag och han bita ihop och ta vara på de få minuterna vi får njuta av pappas sällskap. För i slutändan vet jag att jag att det är värt de- vi lever ju trots allt ganska gott nu.

Min far & hans nya kona köper ny bil idag här i trakterna så det vankas middag på Kinnekullegården ikväll. Känner jag att jag har energi att bada kiddo- smörja in- klä på- underhålla samtidigt som jag ska göra iordning mig själv- mata med ena handen, sminka med andra- ytterkläder på- kiddo i bilstol, skötväska packas samtidigt som ena foten gungar stolen med skrikande kiddo- torka svett i pannan- slänga upp väskor på armen, hänga stolen på ena armen med 6,4 kilos tunga kiddot i, samt släpa ner vagnen och sen föra oss tillsammans med alla saker till bilen- ja som sagt, har jag energi över till detta runt sex snåret ja då far vi. Men än har jag inte bestämt mig. Processen får ju säkert er som inte har barn att bli helt bananas i huvudet- vi andra, vi rutinerade mammor, vi är vana... Minst en timma innan random aktivitet, börjar tankarna om hur allt ska gå till då man bestämmer sig för att faktiskt ta tag i det och kliva utanför dörren. GOD I LOVE BEEING A MOTHER! SPECIALY RAINY DAYS! .-)

Ne nu ska jag stänga ner mina blå ögon för att eventuellt få fem minuters sömn innan min stjärna vaknar och vill ha disco på min mage- steppdance tycker jag han är extra bra på, lyckas nästan jämnt flytta undan ett organ eller två. Men vad gör väl det...

HAPPY FRIDAY allihop, hoppas ni njuter lika mycket som jag gör för stunden. Vi hörs!

/C


Ida

Hahahhaha så klockren beskrivning på hur det kan vara när man är ensam och ska iväg någonstans. Kände att jag började svettas när jag läste detta... :D



PUBLICERAT: 2010-07-23, 20:15:15 | URL: http://snorpaan.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: