SKRIVET: 2010-07-29, kl 23:17:34 | PUBLICERAT I: Allmänt

Jag antar utmaningen

Har chackat en bok enligt syrrans rekomendationer. "Somna utan gråt" heter den och ska få små kiddon som mitt eget att sova längre, bättre och mer avslappnat! Har tyvärr inte hunnit läsa så långt eftersom att superkrafts Elton haft en dunderenergisk eftermiddag. Men... Har lyckats komma dit hän att jag förstått att man ska börja föra någon slags dairy för att få något hum om hur mönstret i mitt ickesovande barns vardag ser ut. Så nu ska jag köra igång- i natt ska jag med iver, ficklampa, block och penna sitta och anteckna hur den lille beter sig då han påstås sova. När han vaknar, varför han vaknar, vad han vill, napp eller mat, hur mycket mat, hur mycket vill han suga på nappen- hur hårt suger han på nappen?, hur rör han sig, varför rör han sig, vad drömmer han, behöver han lindas om i filt, täcke, är han kall, är han varm, ny blöja, gosa med mamma?- Ja som ni förstår så är frågorna många, men ta mig fan att jag ska hitta svaren på dem- nu ska vi båda få sova jag och min son! Enligt boken tar det MAX 60 dagar innan man fått sitt kiddo att sova si sådär 6-10timmar i sträck. HALLELUJA! Uppföljning följer, å ni som känner mig kan ju säkert bara genom att kolla på mig se hur mitt expriment går- svarta ringar under ögonen, dålig hållning, kort stubin och tjock, alltså tjockare än vanligt (Tänker vräka i mig choklad för att orka vara vaken)- ja då går det inte så bra... KLART SLUT OM DET HÄR ÄMNET- iaf för den här gången.

Nu till något annat som är hett i mitt annars så ganska gråa liv är just nu att vi (läs jag) håller på att fixa Eltonbaby´s rum. Han ska tillsammans med våra gäster få husera på en yta av storlek (låt mig gå in och räkna...........) cirka 12 kvadrat. Gäster och gäster, ja för vi har ju såååå mycket besök... Iallafall så ska där stå en säng, samt den bortskämda lilla halv kosovoalbanens leksaker, uppradade, sorterade i färger, placerade i fina boxar och märkta med etiketter- japp för sån är jag. Bree Van De Kamp ut i fingerspetsarna. N O T. Hur som helst, Bree eller inte så ser jag detta som en fristad de mornar då jag faktiskt får chansen att sova en timma extra, utan bebis o snarkande fästman. Där inne ska det spelaa yogamusik och vatten från ett vattenfall skall i bakrunden ljuda. Nåja, iallafall i mitt huvud. Ne- nu orkar jag inte med mig själv längre. Tjipp & Hoj



/C


Emelie

Haha MED SPÄNNING!! :) Du är som sagt fantastisk på att skriva! Skrattar som en galning! Du är min nya Alex Schulman! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: