SKRIVET: 2010-07-22, kl 21:40:46 | PUBLICERAT I: Allmänt

Jag gör det igen

Ja, för andra gången i mitt liv börjar jag blogga. Första gången anser jag att jag hade ett syfte med det hela- Min resa till USA. Denna gången? Jag vet inte riktigt... Det enda jag kan säga som jag tycker rättfärdigar mitt bloggande i nutid är att mammaledigheten startar en hel del tankar och funderingar. Denna blogg kommer jag använda som min dagbok, en öppen dagbok där jag delar med mig av mitt liv. Jag har absolut inget kommentarstvång och kommer inte heller sätta något lösen på min blogg- jag litar på att mina läsare respekterar det jag skriver och de bilder jag väljer att lägga ut. Men självklart kommer jag bli lika glad som andra bloggare då man får en hälsning från en trogen besökare. VÄLKOMMEN HEM TILL MIG & OSS- THIS IS OUR LIFE!

MIN SON
Snart fyra månader gamla Elton är en liten varelse på 64,5 centimetrar och 6400 hekton. Han är en JAG- en envis, bestämd, risktagande, och dominat människa. Att handskas med honom är ett ständigt battlande och hans humörsvängningar är värre än vads mina var då jag var höggravid. Enligt många är han en charmör upp till öronen, men bakom stängda dörrar i vår 3 rummare kan vindarna vända snabbare än blixten slår ner. Han är mitt livs kärlek och av mina ca 20 vakna timmar om dygnet ägnar jag varenda vakna minut åt honom. Ja, exakt varenda minut... Elton Lee gillar nämligen inte att sova, inte heller att ligga i babygymet, sitta i babysittern, åka vagn, hoppa hoppgunga eller åka Baby Björn- Nej det enda denna unga man trivs med är att hänga på sin mors mjuka höfter- att bli buren. Då är han lika glad som jag är då jag insett att jag fått träcksova i två timmar! :-) Jag hade inte en tanke på att ett barn kunde vara så krävande innan jag blev gravid. Jag menar- ta hand om barn har jag ju gjort tidigare, både som barnvakt, moster och au pair- men detta- NÅGOT HELT ANNAT! Att ha ett barn som är vaken mer än jag- ett barn som inte gillar att sova? Jag är så bekymrad över min lille prins- någonting stör honom, någonting gör att han inte vågar/vill eller kan somna. Jag hoppas så att vi hittar en lösning på detta LILLA men ack så krävande problem. Allt för att liten ska få sova. Nog om detta problem- ni lär få läsa mer om detta återkommande dilemma ändå...

Ska ta och hoppa upp på min crosstrainer alldeles strax, tänkte kompletera min timmes powerwalk med minst 40 min träning på den- om inte 1 timma efter min chockladkaka!?

.mitt allt.


The love of my life.

/C.



Emelie

HAHA du fick en full Emelie att le iaf ;)

Du skriver så bra!



PUBLICERAT: 2010-07-22, 22:31:37 | URL: http://bebismamma.blogg.se/
Emelie

Håller med Emelie, du skriver riktigt bra! Intressant att läsa, ska absolut följa din blogg:)



PUBLICERAT: 2010-07-22, 23:31:08 | URL: http://emelieidafriberg.blogg.se/
Jossan

Du skriver verkligen bra! Kul att du har börjat o blogga:) Du får läsa min. Fast antar att du redan gör det. Fick känslan när du pratade om nya skötväskan o den rosa bugga skötväskan. Blev helt paff att du visste det. Men den kom jag på bloggen. Hur hittade du den föresten?



PUBLICERAT: 2010-07-22, 23:33:55 | URL: http://zemren.blogg.se/
Chris

Tack vad kul att ni läser och ännu roligare att ni kommenterar!



josse: Hade ingen som helst aning om att du bloggar!!! Gud så kul. Ska verkligen läsa! :-D



PUBLICERAT: 2010-07-23, 00:17:10 | URL: http://chrisdahlin.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: