SKRIVET: 2010-07-23, kl 00:15:04 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tankar såhär kring midnatt

I väntan på att min sambo ska komma hem från jobbet, ligger jag på soffan i mörkret och kollar på en repris av Allsång på Skansen. Salem. Salem Al Fakir. Underbara Salem sjunger. "Four a clock in the morning". Av någon märklig anledning får han hela min kropp att bokstavligen explodera av känslor, båda de lite tyngre men även de mycket lätta. Jag är en filosof, en tänkare och en ältare. Jag älskar att diskutera, prata och fundera kring saker som kommer upp. Just nu brottas min hjärna med min mammaroll. Ja för hur är det egentligen att vara mamma och hur förväntar sig folk att man ska bete sig?

I och med att jag blev gravid och födde min son har jag haft förmånen att träffa helt underbara människor. För att nämna några så hör Emelie och Malin till mina absoluta favoriter. Men vad hände egentligen med favoriterna jag hade innan jag blev gravid, innan sonen föddes. Alla de där vännerna som skulle ställa upp i vått och torrt, alltid finnas där- vart tog dem vägen egentligen? Varför har jag förvandlats till enbart mamma och inte både mamma och Chris. Vart håller Chris hus? Hur kommer det sig att det är så svårt för "folk" att skilja rollerna åt- att inte bara se mig som mamma! Det handlar inte om att jag inte älskar rollen som mor till E- men jag minns ganska väl att jag älskade rollen av att bara få vara Chris, fästmön, älskarinnan, sambon, vännen, BÄSTA vännen, systern, mostern, mentorn, kusinen eller dottern. För att vara ärlig så finns det dagar då jag knappt minns vad jag heter- för alla är jag ju mamman. Ne om jag ska vara uppriktig vill jag ha tillbaka Chris- jag gillade den tjejen, självsäker, superenergisk och karaktäristisk- åtminstonde vill jag kunna få plocka fram henne ibland. För mamman- ja hon mamman ni vet- hon känns för tillfället ganska grå, lågmälld, bakom kulliserna, småtjock och nerspydd. KOMBO TACK- JA, KOMBO TACK! Det kan inte vara omöjligt att kombinera rollerna!

Jag har redan nu börjat jakten på gamla Chris, men vet att det är en ganska lång slingrig väg tillbaka. Till i höst har jag satt ett delmål- då vill jag ha plockat tillbaka 50% av henne. Resten ska vara ordnat till jul- så att jag på Nyårsafton tillsammans med min familj kan skåla in det nya året som Chris, men oxå som Eltons mamma, och Bekims fästmö. Resterande roller får komma i andra hand. OFF WE GO- WELCOME BACK CHRIS...


Vän från förr

Vänner från förr

/C



*Carro o Elsa*

Guud så kul att du börjat blogga :) Du är som gjort för att skriva blogg!



Såg din kommentar i min blogg, men den försvann sen?!

Angående bloggdesign, så är det göör lätt till just blogspot.com som ja har, man väljer färdiga mallar ;)



kraam på er!




Mathilda - "Viggos Mamma"

Såå jävla klockrent, förstår hur du tänker å känner, du är inte ensam! Vad hände med att vi alla är en person inte bara Mamman som sagt! Kul att du börjat blogga! =)


Ida

Kul att du bloggar :-) Nu kan du sätta upp resultaten hääär ju. Du är fortfarande på el??



PUBLICERAT: 2010-07-23, 12:50:07 | URL: http://snorpaan.blogg.se/
Chris

Carro: okej- ska se om jag kan haffa någonsin är lite kunnig på det hela!



Mathilda: skönt att höra att jag inte är ensam.



Ida: är fortfarande på men vill inte dela mina mått här. Lägger in dem i din blogg!



PUBLICERAT: 2010-07-23, 14:47:13 | URL: http://chrisdahlin.blogg.se/
Emelie



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: